Informacja dla pacjentów dotycząca składania skarg, uwag, pochwał i wniosków INFORMACJA DLA PACJENTÓW DOTYCZĄCA SKŁADANIA SKARG, UWAG, POCHWAŁ I WNIOSKÓW 1. Pacjent lub osoba reprezentująca jego prawa, jeżeli uzna, że te prawa zostały naruszone może zgłosić skargę. Skarga może zostać złożona: a) osobiście – dokonując wpisu w „Księdze pochwał i wniosków”, który jest dostępny w punkcie rejestracji,b) osobiście – podczas spotkania z Kierownikiem ds. Administracyjnych; Kierownik przyjmuje we wtorki, w godz. 12:00-13:00;c) pocztą tradycyjną – na wskazane dane teleadresowe: NZOZ „Zdrowie” s.c.23-300 Janów Lubelskiul. Jana Pawła II 5, d) elektronicznie – wysyłając wiadomość e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. W opisany wyżej sposób, pacjent może przekazać także pochwały, uwagi i wnioski. 2. „Księga pochwał i wniosków” znajduje się w punkcie rejestracji. 3. Kierownictwo podmiotu leczniczego kieruje do osób uczestniczących w sporze lub odpowiedzialnych za nieprawidłowości pismo z prośbą o złożenie pisemnych wyjaśnień i ustala odpowiedź na skargę, informując listem poleconym zainteresowanego Pacjenta o sposobie załatwienia skargi w ciągu 30 dni od daty jej złożenia. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu, spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopu, itp., odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. 4. Złożone skargi, uwagi i wnioski są archiwizowane przez okres 3 lat. (Zestaw standardów akredytacyjnych POZ: PP 5.1)