Standardy ochrony małoletnich w NZOZ Zdrowie s. c. Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem to zbiór zasad, które pomagają dla dzieci tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko w NZOZ Zdrowie s. c. W naszej placówce: nie pracują osoby mogące zagrażać bezpieczeństwu dziecka, wszyscy pracownicy wiedzą, jak rozpoznawać symptomy krzywdzenia dziecka oraz jak podejmować interwencję w przypadku podejrzenia, że dziecko jest ofiarą przemocy - w placówce lub w rodzinie, wszystkie dzieci dowiadują się, jak unikać zagrożeń w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami - w realnym świecie oraz w internecie, wszystkie dzieci mają stały dostęp do informacji, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach życiowych, Dla potrzeb przeciwdziałania krzywdzeniu małoletnich, personel i kierownictwo podejmują działania określone standardami również w sytuacji zaobserwowania lub powzięcia informacji o krzywdzeniu małoletniego przez dorosłe osoby trzecie lub przez innych małoletnich. Jesteśmy przychodnią i chcemy żebyś u nas czuł się dobrze i bezpiecznie. Na badania wchodzisz z mamą lub tatą. Oni mogą być zawsze przy Tobie. Przed badaniem lekarz wytłumaczy Ci co będzie robił i dlaczego. Lekarzowi możesz powiedzieć wszystko, on jest tu po to, żeby Ci pomóc. Wiedza o tym, co Ci dolega, czego się obawiasz lub wstydzisz może być bardzo ważna. Dzięki tej wiedzy lekarz będzie mógł Ci pomóc jak najlepiej. Lekarzom, pielęgniarkom i wszystkim osobom z naszej przychodni możesz zadawać pytania. Chętnie na nie odpowiedzą. Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, dotykać Cię bez Twojej zgody ani fotografować. Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam. To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać: Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”: 800 120 002; Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111. Sieć bezprzewodowa Wi-Fi jest u nas zabezpieczona i niektóre strony nie są dostępne. Jeżeli cokolwiek Ci się nie podobało lub poczułeś się źle możesz to przekazać dowolnej osobie pracującej w naszej przychodni. Do pobrania i zapoznania się: pełna treść dokumentu opisującego Standardy ochrony małoletnich
Informacja dla pacjentów dotycząca składania skarg, uwag, pochwał i wniosków INFORMACJA DLA PACJENTÓW DOTYCZĄCA SKŁADANIA SKARG, UWAG, POCHWAŁ I WNIOSKÓW 1. Pacjent lub osoba reprezentująca jego prawa, jeżeli uzna, że te prawa zostały naruszone może zgłosić skargę. Skarga może zostać złożona: a) osobiście – dokonując wpisu w „Księdze pochwał i wniosków”, który jest dostępny w punkcie rejestracji,b) osobiście – podczas spotkania z Kierownikiem ds. Administracyjnych; Kierownik przyjmuje we wtorki, w godz. 12:00-13:00;c) pocztą tradycyjną – na wskazane dane teleadresowe: NZOZ „Zdrowie” s.c.23-300 Janów Lubelskiul. Jana Pawła II 5, d) elektronicznie – wysyłając wiadomość e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. W opisany wyżej sposób, pacjent może przekazać także pochwały, uwagi i wnioski. 2. „Księga pochwał i wniosków” znajduje się w punkcie rejestracji. 3. Kierownictwo podmiotu leczniczego kieruje do osób uczestniczących w sporze lub odpowiedzialnych za nieprawidłowości pismo z prośbą o złożenie pisemnych wyjaśnień i ustala odpowiedź na skargę, informując listem poleconym zainteresowanego Pacjenta o sposobie załatwienia skargi w ciągu 30 dni od daty jej złożenia. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu, spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopu, itp., odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. 4. Złożone skargi, uwagi i wnioski są archiwizowane przez okres 3 lat. (Zestaw standardów akredytacyjnych POZ: PP 5.1)
Informacja dla pacjentów dotycząca udostępnienia dokumentacji medycznej INFORMACJA DLA PACJENTÓW DOTYCZĄCA UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ NZOZ „Zdrowie” s.c. udostępnia dokumentację medyczną: do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć; Czytaj więcej: Informacja dla pacjentów dotycząca udostępnienia dokumentacji medycznej
Prawa Pacjenta Prawa Pacjenta (opracowane na podstawie Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta) Pacjent ma prawo do: świadczeń zdrowotnych Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej. Pacjent ma prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia. Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych. Czytaj więcej: Prawa Pacjenta
Standard organizacyjny teleporady w NZOZ "Zdrowie” s. c. w Janowie Lubelskim Definicje: Teleporada - świadczenie zdrowotne udzielane na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. Osoba udzielająca teleporady - lekarz, pielęgniarka lub położna udzielający świadczeń zdrowotnych w POZ i AOS. Miejsca udzielania teleporad: Janów Lubelski, ul. Jana Pawła II 5, tel. 15 8723 099 lub 15 8723 098 Batorz, Batorz 84, tel. 15 8745 070 Zdziłowice, Zdziłowice 106, tel. 15 8712 280 Do udzielania teleporad w NZOZ „Zdrowie” s. c. wykorzystuje się wirtualną centralę telefoniczną pracującą w technologii VoIP na łączu światłowodowym 30/30Mbps, które obsługiwane są przez firmę Virtual Telecom. Na teleporadę pacjent lub jego opiekun ustawowy umawia się: Telefonicznie dzwoniąc do rejestracji (tel. 15 8723 099, 15 8723 098 w Janowie Lubelskim), (tel. 15 8745 070 w Batorzu), (tel. 15 8712 280 w Zdziłowicach), Za pośrednictwem rejestracji elektronicznej - rezerwując termin w terminarzu elektronicznym dostępnym na stronie http://nzoz-zdrowie.pl Drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Za pośrednictwem lekarza, pielęgniarki, położnej POZ lub pielęgniarki opieki długoterminowej. Czytaj więcej: Standard organizacyjny teleporady w NZOZ "Zdrowie” s. c. w Janowie Lubelskim